Het bedrijf Bol.com behaalde in 2020 een totale omzet van meer dan 4 miljard euro. Tegenwoordig shoppen we meer dan ooit digitaal. Daar speelt Bol heel handig op in. En met dit bedrijf ook nog een groot aantal andere partners van dit bedrijf.
Vanwege de groeiende e-commerce is voor deze partners een samenwerking met Bol.com een opstap naar een groter publiek, meer omzet en hoger winstpercentage. Om een partner te worden van dit bedrijf en meer te verdienen is het enige wat je als ondernemer hoeft te doen deze 5 stappen volgen:
Jij bent niet de enig die baat heeft bij meer omzet. Dit geldt natuurlijk ook voor Bol. Omdat dit bedrijf hun eigen klanten zo goed mogelijk wil kunnen bedienen, zijn ze hierbij afhankelijk van derden. Als je als webwinkel echt alles verkoopt kan je niet anders dan samenwerken met aantal partners.
Bol.com verkoper worden
Dit is dan ook de reden dat Bol het ondernemers heel makkelijk maakt om via hun platform hun spullen aan te bieden. Als ondernemer ga je via het partnerplatform aan de slag. Zo kan je snel gaan starten met je producten verkopen via Bol.
Verkoopaccount aanmaken
Om te beginnen met verkopen via Bol begin je met een verkoopaccount aan te maken. Hiermee regel je alles. Ten eerste vul je alle gevraagde gegevens in, zoals je naam en je emailadres. Vervolgens kies je zelf een wachtwoord. Nu is je account aangemaakt.
Aanvullende gegevens
Zodra je een aanvraag ingediend hebt om een zakelijke account aan te maken, ontvang je een bevestigingsemail van Bol.com. Zodra je dit gedaan hebt, heb je meteen toegang tot je account. Nu vul je de verdere informatie met betrekking tot je bedrijf in. Nu zal Bol je natrekken en je akkoord geven. Nu heb je volledige toegang tot het platform.
Bedrijf verifiëren
Als Bol.com je account goedgekeurd heeft ontvang je een brief. Deze wordt bezorgd op het adres van je bedrijf. In deze brief staat een verificatiecode. Hiermee kan je dan je bedrijf verbinden aan de diensten van Bol.
EAN-nummers achterhalen
Als je account aangemaakt is en je bedrijf geverifieerd, kan je beginnen om je Bol.com webwinkel te vullen met je artikelen. Om dit te kunnen doen heb je per product een EAN (Europees Artikel Nummer) nodig. Dit is een reeks met cijfers die wordt toegewezen aan ieder afzonderlijk product. Hierdoor kan unieke identificatie gegarandeerd worden.
Als je producten via een groothandel inkoopt, zijn deze al voorzien van een EAN-nummer. Kies je ervoor om door jouzelf gemaakte producten te verkopen dan is het nodig om daar EAN-nummers voor aan te vragen. Aanbieders die je kunnen helpen met deze codes kan je online vinden.
Verkopen
Nu ben je zover dat je de door jou aangeboden artikelen kan gaan verkopen. Voordat je hiermee begint zijn er nog een aantal tips om je te helpen om zoveel mogelijk omzet te genereren. Ten eerste is het belangrijk om een goede prijs te bepalen.
Bol vraagt een percentage van de door jou verkochte producten. Daarom is het belangrijk om een bedrag te kiezen waarbij je toch nog voldoende marge overhoudt om zelf ook winst te maken. Aan de andere kant wil je natuurlijk ook weer een scherpe prijs bieden. Hierdoor zal de consument je product willen kopen.
Verder is goede productinformatie ook erg belangrijk. Je zorgt er zo voor dat je product makkelijk te vinden is en dat de consument dit ook echt gaat kopen. Leg daarom heel duidelijk uit wat er van jouw product verwacht kan worden.
Na het toevoegen van al je producten volgens de spelregels van Bol, het bepalen van de juiste prijs en het product voorzien te hebben van de juiste informatie ben je klaar om met de verkoop te beginnen.
Waarom verkopen via Bol.com?
Een groot aantal ondernemers kiest ervoor om te gaan verkopen via Bol. Dit is niet verrassend aangezien er een paar aantrekkelijke voordelen aanzitten.
Unieke verkoopkansen
Door ervoor te kiezen om je product via Bol.com te gaan verkopen heb je de mogelijkheid om dit te verkopen zonder dat je daar een eigen webshop voor nodig hebt. Hierdoor kan je zowel in binnen- als buitenland een miljoenenpubliek bereiken.
Ook krijg je een aantal waardevolle tips van Bol.com. Denk hierbij aan whitespots. Hierbij gaat het om producten waar de consument wel naar op zoek is maar die nog niet aangeboden worden.
No cure no pay
Nog een voordeel van Bol, je betaalt alleen voor de producten die je via dit platform verkoopt. Je zit dus niet met verborgen kosten,
Logistieke mogelijkheden
Je kan als ondernemer besluiten om zelf je voorraad en de verzending in eigen beheer te houden. Hiermee maak je gebruik van de korting op de verzendkosten als partner van Bol. Of je houdt alleen je voorraad in eigen beheer maar laat Bol.com de verzending regelen. Of je laat Bol je al het werk uit handen nemen en laat ze zowel je voorraadbeheer als verzending verzorgen.
De kosten van verkopen via Bol
Natuurlijk wil je graag weten wat precies de kosten zijn als je gaat verkopen via Bol.com. Op zich is dit afhankelijk van jouw succes als verkoper zijnde. Omdat Bol werkt met no cure no pay ga je pas betalen als je ook daadwerkelijk iets via het platform verkoopt. Per verkocht product betaal je dan een kleine bijdrage.
De commissie van Bol.com is als volgt opgebouwd:
Producten met een prijs tussen 0 en 10 euro: 20 cent commissie
Producten met een prijs tussen 10 en 20 euro: 40 cent commissie
Producten met een prijs die hoger ligt dan 20 euro: De commissie is afhankelijk van de productcategorie
Door je product te gaan verkopen via het platform van Bol.com kan je dus veel meer mensen bereiken. Hierdoor stijgt je omzet en daarmee ook je winst. Omdat Bol je ook veel werk uit handen kan nemen sta je er nooit alleen voor. Deze samenwerking heeft dus alleen maar voordelen voor zowel jou als ondernemen als voor het platform zelf.
Start vandaag nog met écht geld verdienen!
Start vandaag nog met enquêtes invullen vanuit huis en verdien tot wel € 400,- per maand!
Geld op een wijze manier investeren, verdienen, besparen, beleggen, uitgeven, ontvangen én lenen met behulp van betrouwbaar onderzoek. Dat is de missie van de redactie van MAO. Wij onderzoeken de voor- en nadelen van instanties, aanbieders en banken en rapporteren onze bevindingen in heldere, begrijpbare taal. Gebruik de vele honderden artikelen in onze kennisbank voor je eigen doeleinden en bereik ze.
Wij gebruiken analytische cookies om je een optimale gebruikerservaring te bieden en we gebruiken functionele cookies om jouw voorkeuren op te slaan. Bovendien plaatsen wij cookies van derde partijen om gepersonaliseerde advertenties te tonen en de inhoud van de advertenties op jouw voorkeuren af te stemmen. Ook worden er cookies geplaatst door sociale media-netwerken. Door op 'Accepteren en doorgaan' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. Cookie settingsAccepteren en doorgaan
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.