Als klant contact centrum ben je gebaad bij een goed computersysteem om alle inkomende calls goed te kunnen beantwoorden en werken. Maar voor welk systeem zou je dan kunnen kiezen en wat zijn de kosten daarvan? Een van de meest gekozen systemen hiervoor is het CCaaS, Contact Center as a service. Lees in deze blog alles over CCaaS en de kosten daarvan.
Wat is CcaaS precies?
CcaaS is een cloud based applicatie voor een klantenservice. Hiermee kunnen alle vormen van contact met de klanten worden gevolgd en beheerd. De informatie die hierin wordt verwerkt kunnen via de digitale kanalen, de e-mail de webchat en de gesproken berichten bijgehouden worden.
Hoe wordt dit platform beheerd?
De Ccaas platformen kunnen worden beheerd via de cloud en zijn ook toegankelijk via de cloud. Met behulp van Ccaas kunnen updates automatisch en realtime plaatsvinden. Hierbij heb je helemaal geen last van downtime of andere verstoringen.
Facebook doet zijn applicatie updates nagenoeg op dezelfde manier. Dit gebeurt dus altijd op de achtergrond, de klant die er gebruik van maakt zal hier dan ook helemaal niets van merken wanneer er een update plaatsvindt. Bekijk meer informatie over deze CcaaS aanbieder.
Het verschil tussen een contact center of een callcenter
Op een contact center worden inkomende en uitgaande interacties met de klant via digitale en gesproken kanalen beheert. Bij contact centers wordt er gebruik gemaakt van verschillende soorten technologieën om de klanten mee van dienst te zijn. Hierbij worden ook data vastgelegd en worden de interacties in bijgehouden.
Voor contactcenter is Ccaas een manier om ondersteuning te geven aan de stroom aan communicatie tussen de werknemers en de klanten. De interacties met de klant kunnen via Ccaas goed gemanaged worden en de data over de interacties met de klant worden hierin ook verzameld.
Een callcenter wordt over het algemeen vergeleken met de traditionele klantenservice. Een callcenter zit meestal in een kantoorgebouw. Er zitten op die afdeling dan alleen maar mensen die de inkomende telefoontjes aannemen en afhandelen.
Waarmee kan Ccaas de klant en medewerker ervaringen verbeteren?
Het is voor klanten steeds makkelijker om de communicatie met een bedrijf aan te gaan. Hierdoor zijn de verwachtingen van de klant natuurlijk wel een stuk groter dan dat het vroeger zou zijn. Hierdoor ligt de lat voor bedrijven een behoorlijk stuk groter. Mensen verwachten steeds snellere interactie en een snel antwoord op je vragen. In een Cloud service als die van de Ccaas komt alle informatie samen. Hierdoor kun je een kennisbank maken waar de antwoorden op de meest gestelde vragen al opgeslagen kunnen worden. Hierdoor is de gevraagde informatie ook sneller voorhanden. Lees hier meer over het bedrijf QuandaGo. Zij kunnen je verder helpen een Ccaas applicatie op te zetten.